Pomáháme dětem

National Day of Giving nebo-li Národní den dárcovství se koná v úterý přímo po americkém Dni díkůvzdání, který se zase koná 4. čtvrtek v listopadu. 

Tento krásný svátek vznikl k pomoci zahájení „období darů“. 

Také tím svátek připomíná lidem, že svátky v sobě nesou více duchu nežli jen konzum a komercializaci.

Ve Smiling-Baby každoročně přispíváme na pomoc dětem a letos jsme se rozhodli sdílet s Vámi naši charitativní působnost. Vždy jste vítáni s nápady a návrhy ke zlepšení našich charitativních činností. Budeme rádi, když se zapojíte a budete s námi sdílet příběhy, kde můžeme pomoci potřebným. Příběhy zasílejte na adresu tamara@smiling-baby.cz.

 

Budeme rádi, když se zapojíte a budete s námi sdílet příběhy, kde můžeme pomoci potřebným.

Historie Národního dne dárcovství

 

Národní den dárcovství (zdroj) vznikl, když se v roce 2012 spojily dvě organizace, 92nd Street Y a United Nations Foundation, asi měsíc před tehdejším Dnem Díkůvzdání. Jejich záměrem bylo vyhradit si den, který byl celý o oslavě štědrosti dárcovství.

 

Mnozí, leč vůdci v oblasti sociálních médií, filantropie a místních lidí, se rychle přidali a společně vytvořili skupinu zakládajících partnerů, včetně United Nations Foundation, Cisco, Mashable, Irák a Afghánistán Veterans of America (IAVA), Sony, Aldo, Groupon , UNICEF, Google, Skype, Microsoft a Unilever. 

První oznámení o National Day of Giving bylo učiněno prostřednictvím technologického webu Mashable. Prvnímu národnímu dni dárcovství se rozsáhle věnovaly Washington Post, Huffington Post, ABC News, Deseret News a oficiální blog Bílého domu, což způsobilo, že tento program si během krátké doby získal obrovskou popularitu.

Národní den dárcovství se pořádá a slaví každý rok s jednoduchým cílem povzbudit jednotlivce, rodiny, školy, podniky a další organizace, aby darovali těm méně šťastným. O rok později, v roce 2013, se připojilo ještě více organizací, včetně eBay (který dává procento ze všech svých výnosů z prodeje od týdne v prosinci do National Day of Giving) a módního návrháře Kevina Colea, který navrhoval a propagoval identifikační náramky pro zvýšení povědomí. Věnují tak 100 % výtěžku Národnímu dni dárcovství.

National Day of Giving byl chválen mnohými, včetně Chronicle of Philanthropy, novin, které pokrývají neziskový svět. Působí jako protijed na konzumní kulturu jakožto způsob, kterým lze lidem věnovat finanční pomoc v případě nouze, tedy dávat a darovat.

 

„Zároveň tyto příběhy můžete sdílet i s námi ve Smiling-Baby, abychom mohli podpořit ty, kterým je potřeba pomoci.“

 

Jak oslavit Národní den dárcovství

 

Neexistuje žádný nedostatek způsobů, jak to lze provést. V posledních letech nápady zahrnovaly pořádání dobročinných sbírek se záměrem věnovat výtěžek charitě. Vzhledem k tomu, že existuje mnoho způsobů, jak dávat, abychom pomohli druhým, a mnoho věcí, které lze dát kromě peněz, existuje mnoho dalších programů.

Mezi ně patří odběry krve za účelem poskytnutí určité pomoci místním nemocnicím, dobrovolnické veletrhy, na kterých se jednotlivci mohou zavázat věnovat čas komunitním projektům, a rodiny, které dávají jídlo ze svého domova do místních spíží. Hashtag #GivingTuesday byl také vytvořen, aby zvýšil povědomí o potřebných a povzbudil lidi, aby dávali charitám.

Pokud chcete, můžete se připojit k týmu ambasadorů sociálních médií National Day of Giving, kteří se věnují šíření informací o #GivingTuesday a podnikají společné akce, aby je mohli vrátit. Koneckonců je pravdou, že po celém světě existují tisíce charitativních organizací, z nichž mnohé se pravděpodobně nacházejí někde poblíž Vás.

Každý z nich by mohl využít Vaši pomoc, takže najděte příčinu, která je pro vás osobně obzvlášť důležitá, ať už je to boj s určitým typem rakoviny, pomoc při nákupu učebnic pro děti z velmi chudých rodin nebo pomoc zvířatům u Vašeho místního zvířete.

Ať už se rozhodnete tento den oslavit jakkoli, můžete se o svůj příběh podělit s oficiálními stránkami National Day of Giving a rozšířit tak zprávu do celého světa. Zároveň tyto příběhy můžete sdílet i s námi ve Smiling-Baby, abychom mohli podpořit ty, kterým je potřeba pomoci.